Algemene voorwaarden
ARTIKEL 1 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing voor Cris Martens, Emile Verséstraat 14 in 1070 Anderlecht met ondernemingsnummer BE 0786.480.057. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op de voorwaarden van de opdrachtgever tenzij anders overeengekomen. In dit geval ondertekenen de opdrachtgever en opdrachtnemer een schriftelijke bevestiging.
De opdrachtgever wordt vanaf nu in deze voorwaarden ‘jij’, ‘je’ of ‘jou’ genoemd.
Cris Martens wordt vanaf nu in deze termen ‘ik’, ‘mij’ of ‘me’  genoemd.
ARTIKEL 2 - Kwaliteitsgarantie
Ik verbind mij ertoe professionele diensten te leven en ga ermee akkoord de diensten te leveren zoals beschreven in ‘op te leveren punten’. Ik garandeer dat al mijn werken origineel en authentiek zijn.
ARTIKEL 3 - Opdrachtgever
Jij wordt als opdrachtgever beschouwd. Dit betekent, de natuurlijke of rechtspersoon die als opdrachtgever vermeld wordt op de offerte, met vermelding van naam, adres en eventueel ondernemingsnummer.
ARTIKEL 4 - Vertrouwelijkheid
Ik probeer alle vertrouwelijke informatie geheim te houden tegenover derden. Hier spreken we over de identiteit en andere vertrouwelijke informatie waarvan ik tijdens de uitvoering van het project kennis heb genomen.
Enkel bij uitdrukkelijke toestemming mag ik je identiteit en  eventuele recensies op mijn website of sociale media kanalen delen.
ARTIKEL 5 - Offerte
Een offerte blijft 30 dagen geldig. Deze wordt per mail bezorgd en wordt pas bindend op het moment dat je je akkoord bevestigt door deze te ondertekenen of je akkoord te bevestigen per mail. 
Een offerte is geldig voor een specifieke opdracht. Ze zijn niet automatisch van toepassing op andere en/of toekomstige opdrachten. Je verbindt je ertoe alle informatie te verstrekken die nodig is voor het realiseren van de opdracht. 
De offerte en levertermijn wordt op basis van deze informatie bepaald. Als de informatie niet volledig is gebleken of veranderd na de offerte bevestiging, kunnen de prijsofferte en levertermijn worden herzien.
ARTIKEL 6 - Aansprakelijkheid
Ik ben niet aansprakelijk voor inhoudelijke fouten als je onvolledige en/of onjuiste informatie of bronmateriaal bezorgd.
Ik ben niet aansprakelijk voor inhoudelijke fouten en/of onvolledigheden die je niet hebt opgemerkt binnen vijf werkdagen na oplevering.
Ik kan nooit aansprakelijk worden gesteld als het gaat om intellectuele eigendommen op bronmateriaal of informatie die jij hebt aangeleverd voor het uitvoeren van deze opdracht.
ARTIKEL 7 - wijziging opdracht
Als de aard en/of volume van de opdracht wijzigt nadat de offerte bevestigd is, wordt er een nieuwe offerte opgemaakt met nieuwe tarieven en levertermijnen. Je kan dan altijd kiezen de opdracht niet uit te voeren maar bent wel verplicht de reeds gemaakte kosten en prestaties te vergoeden.
Als ik wegens overmacht niet in staat ben de opdracht volgens de levertermijn af te werken, laat ik zo snel mogelijk weten wat dit betekent voor de overeenkomst. In het geval van overmacht kan ik niet aansprakelijk gesteld worden.
ARTIKEL 8 - Verzuim opdrachtgever
Als de oplevering of uitvoering van de opdracht vertraging oploopt door verzuim van de opdrachtgever tot zelfs annuleert, kan ik de opdracht beëindigen en het volledige bedrag van de offerte in rekening brengen.
Indien de opdracht na bevestiging van de offerte maar voor de start geannuleerd wordt, kan ik 30% van het bedrag op de offerte in rekening brengen.
Afhankelijk van de omstandigheden kunnen jij en ik een nieuwe levertermijn overeenkomen.
ARTIKEL 9 - Spoedopdracht
Als een opdracht een zo een korte levertermijn heeft dat ik genoodzaakt ben om buiten gebruikelijke kantooruren te werken zonder dat dit ligt aan de aard van het werk, dan geldt er een spoedtarief van 25% exclusief btw bovenop het normale tarief. 
De noodzaak wordt bepaald op basis van mijn agenda.
ARTIKEL 10 - Facturen
Na de oplevering van de opdracht volgt kort daarna de eindfactuur per mail.
Voor opdrachten kan ik werken met voorschot facturen. 50% van de factuur moet betaald zijn de dag voor de draaidag. 25% wordt gefactureerd meteen na de draaidag en de laatste 25% wordt gefactureerd bij oplevering van het project.
Voor de oplevering van onderdelen van een samengestelde opdracht kan ik afzonderlijk factureren.
Elke factuur wordt als aanvaard beschouwd tenzij deze binnen acht dagen na verzenddatum betwist wordt aan de hand van een aangetekende brief.
ARTIKEL 11 - Betaaltermijn 30 dagen
Op elke factuur geldt een betaaltermijn van 30 dagen tenzij anders overeengekomen.
ARTIKEL 12 - Schadevergoeding en verwijlintresten
Betaal je de factuur niet binnen de 30 dagen, dan stuur ik een aanmaning per mail met de nieuwe betaaltermijn. Betaal je na deze herinnering niet tijdig of niet, dient er een schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag betaald te worden.
Daarnaast zal er op het factuurbedrag verwijlintresten a rato volgens de wettelijke intrestvoet worden gerekend. Dit alles zonder ingebrekestelling, en omgerekend  gerechtelijke interesten en kosten.
ARTIKEL 13 - Eigendomsrechten
Ik behoud alle eigendomsrechten van het werk totdat de factuur betaald is. Daarna draag ik de integrale en onvoorwaardelijke intellectuele rechten kosteloos over aan jou.
Ik behoud in alle omstandigheden het recht om het werk te gebruiken in mijn eigen commerciële communicatie.
ARTIKEL 14 - Rechtbank van Brussel
De overeenkomst in al haar onderdelen valt onder het Belgische recht. Alle betwistingen vallen onder de bevoegdheden van de rechtbanken van Brussel.
Back to Top